January 01, 2012

Tips TERrindukan seseorang


salam 2012 :)
"Bila hati sudah sayang, aku jadi gila bayang"

oh dang! Itu hanyalah sebaris lirik lagu rock kapak. Perasan tak? remaja sekarang dah tak de segan silu dah. Contoh terdekat: laman sosial a.k.a fesbuk. Asal rindu je terus "awakkkk,saya rindu awaakkk (tags nama boiprend). Eceh. So Suweeeeeeeeekkk. Kalau umur dah dua puloh tiga, dua puluh empat, dua puluh lima, dua puluh enam dan ke atas tak apa. Boleh ditimbangrasa lagi. Ini tidak. Masih lagi bawah umur. Geli cikgu! 

Sebenarnya ada tips yang sangat baik dan tersangat baik dan baik dari segala yang baik. Sangat mudah. Iya lah, tak perlu lah nak post lagu 
INI

[satu]
mak iti 

ATAU INI

[dua]
 Siti lagi

ATAU INI

[tiga]
Azie : lagu febret geng time karok.

ATAU INI

[empat]
eh? 

Okeh, tipsnya senang sahaja.
Amalkan Doa ini ye.

Ini adalah doa Nabi Yusuf kepada Zulaikha :)

" Ya Allah, sampaikan salam rinduku
kepada ______  (nama penuh insan tersebut),
sehingga aku menjadi kerinduaan "
Amin Ya Rabb

Doa itu senjata mukmin. Berdoalah, nescaya diperkenankan. InsyaAllah. Senang sahaja doanya. Buat yang kerinduan, luahkan lah rindu anda pada Illahi. Ya aku tahu, ada yang menangis kerinduan. Ada yang tiba tiba bertukar mood 360 degree  kerana kerinduan. Ada juga yang berpura-pura tidak merindui walhal dalam hati.

Tapi, rindu itu subjektif sebenarnya.

Saya rindu ma dan abah dan kaklong dan adik adik dan awak. *fuhhhhh

Okeh dah, sambung buat nota STATISTICAL HYDROLOGY.  

p/s: lagu no.4 juga adalah satu doa. amal kan.ecewah :)



No comments:

Post a Comment