November 11, 2014

Belajarlah anak


Assalamualaikum.

Fokus.
Belajar sebab nak kejar pangkat ngah? Tak.

Belajar ni bukan semata kena mengadap meja belajar 24 jam. Belajar ni bukan semata belajar dari timbunan ayat dalam buku. Pertama sekali niatlah belajar kerana Allah. Kadang-kadang tersasar juga, nanti dah habis belajar, dapat kerja nak beli itu ini itu ini (bila di fikir balik dah lari niat sebenar yang di kejarkan?) Belajar dari pengalamanlah yang paling win! kenapa win? Sebab dari pengalaman yang lepaslah kita boleh memperbaiki diri yang lemah ini. Makin meningkat umur, makin banyak yang kena telan. Allahu, bukan senang nak berjaya ngah.

Saya bukanlah seorang yang terlalu mengadap meja study (baca : budak nerd). Hehe. Sama sekali tidak, bila difikir balik, saya seorang yang last minute person and 'morning-person'. Ehe. Sangat suka bangun malam untuk lebih fokus (masalah nak gi toilet waktu-waktu sunyi gini sokmo jadi ko hal), pagi dan petang kebanyakannya ke-laut dengan aktiviti yang tak berfaedah. hmmm. Soalan yang kerap di tanya sahabat ialah:

" C, tak tidur ke? "
hehhehehe rahcieeee

Wajiblah tidur, menonong butir mate tok tidur gak. Hmmm Belajarlah selagi mampu ngah. Oh ya, maaf reader, saya terpaksa privatekan blog ini kerana entry saya bermula dari sekarang sehingga habis belajar hanyalah coretan kata-kata untuk menaikkan semangat untuk diri sendiri dan kamu juga. oh ya, belajar pun kena enjoy ya. Dalam nak habiskan belajar tu,bolehlah berbisnes online ke, buat sesuatu yang menggembirakan - contoh travel Malaysia ke, jalan-jalan cuba cari tempat makan yang sedap ke and so many things to do lah! Janji ada minat. Takde orang nak ikut? Layan je sorang-sorang like i always do! Masuk kedai makan, hadap je dinding habis cerita :)

Pernah rasa stress tak? Ya mestilah.

Pernah tak
Di saat kau tengah tertekan dan terasa nak bercakap dengan sahabat - family dan yang sewaktu dengannya. Sahabat di sekeliling pun  buat-buat tak ambil tahu. Berbeza dengan sem lepas. Tak pe ngah. Mungkin dah ada kawan baru yang lebih baik dari gwa, mungkinlahkan? Jadi, untuk mengurangkan rasa tertekan, serabut dan rasa sunyi itu kau capai hp dan call mereka akan tetapi

kamu di abaikan. 

ok.
terasa sangat di abaikan. terasa sangat tak penting.
Pernahkan? hehehehehehe percayalah ini semua kerja syaitan!
Bertabahlah semua dalam mencari ilmuNya ini. InsyaAllah, it will worth the sacrifies you make one fine day. Go girl! Go boy! 


Regards;
kakngah

p/s: semalam jumpa SV dan alhamdulillah ^^,v

No comments:

Post a Comment