February 05, 2017

Doa Nabi Musa

Assalamualaikum

Apa khabar? Alhamdulillah untuk segala nikmat yang Dia kurniakan. Allah.... perjalanan mencari ilmu saya agak 'hurmmmmm' juga buat masa ni. Tiada kata yang boleh saya gambarkan. Cukup sekadar bersyukur bila mana Allah masih hembuskan kekuatan dalam mencari ilmuNya yang luas ini. Ceritanya, saya sedang bertungkus lumus nak menyiapkan satu 'kerja'. Fuh, untuk menulis, tipulah kalau saya kata dalam masa sehari, saya akan berjaya siapkan dua dan tiga muka surat hhahahaha (eh, ini saya, bukan awak okay?) Jiwa celaru - serabut - terus ambil wudhu' - selesai solat - ngaji. Selesai tilawah, hati tetiba rajin nak bertadabur. Allah, terus jumpa ayat ini. Seakan Allah menjawab segala isi hati ini. Seakan Allah memberi jawapan dalam setiap 'sakit kepalaku itu'. 

Ma dan abah selalu berpesan untuk amalkan ayat ini. Dan hati ini jelas, terkesan. 


Cantik tersusun indah ayat (31-35). Untuk readers dan sahabat sekalian, saya doakan semoga diberi kekuatan/sokongan/kerjasama orang sekeliling dalam setiap urusan kita. Semoga urusan dunia kita bermatlamatkan Allah dan Semoga Allah suburkan dalam hati kita untuk lebih cintakan Allah. Sesungguhnya Allah Maha Peyayang :)

p/s: Mohon doakan #phdlife saya dipermudahkan olehNya juga ya. hashtagmuahcikedd (hahaha)

No comments:

Post a Comment