November 18, 2011

Note for Myself and Her

salam~

haik.ohayou gozaimasu ppl! mungkin kai ini ada kelainan sedikit di wajah kedua ni. errr, mungkinkah ada kelainannya? ah, forget about it. Let we start 'screwing up' my tittle above. hahaha. Sebelum tu nak pesan pada semua, just after someone dumps u please take note that: Don't ever try to make his life miserable. hahaha

" There are things that we never want to let go of,
ppl we never want to leave behind. But keep in mind that
letting go isn't the end of the world, it's the beginning of a new life."
-Anonymous

Ya, mungkin payah untuk melepaskan. Apatah lagi apabila perbuatan melepaskan seseorang itu dilakukan bilamana kita sedang menahan perasaan marah. Perasaan cemburu. Perasaan kecewa. Perasaan sedih. Tetapi percayalah pada diri sayang. Muhasabah lah pada diri. Yakinlah bahawa ada hikmah disebalik semua ini. Percayalah pada kata-kataku. Kadang kadang aku terfikir adakah cinta aku dan dia sebelum ini diberkati oleh Allah SWT? Kadang kadang jua aku terfikir ARGH kenapa mesti aku?!! hahaha. Lately, one of my friend got dumped. At first of cos i being suprised. But, after i talked with her and spent some times with her (she should be proud of me. haha. i lend my ear to her okeh!) i reliazed itu hanyalah satu perjalanan hidup. Bersabarlah sahabat. Aku faham perasaan kau tu. Sangat memahaminya. 

Tiada apa yang perlu dihuraikan lagi.  Buatmu sahabat hayatilah bait kata di bawah. Hayatilah. usahlah berasa cuak dengan dirimu. Yakinlah! 

ya Allah…
KAU yang Maha tahu segalanya.
bila kehadiranku, 
menganggu hatinya, 
tidak membawa kebaikkan padanya,
maka KAU pisahkanlah kami biarpun kami terluka..

bila aku tak layak dan bukan yang terbaik untuknya..
maka KAU jauhkanlah aku darinya..

bila bukan aku yang tertulis untuk melengkapkan separuh dari agamanya,
maka jarakkan kami agar tidak timbul rasa yang mengundang kecewa…

bila aku bukan yang terbaik,
bila aku bukan yang tercatat dalam takdir,
dan bila dia berhak kepada yang lebih baik,
maka jarakkan kami, pisahkan kami..

jangan menangisi perpisahan,
kelak DIA akan gantikan,
dengan seseorang yang telah tercatat,
dengan seseorang yang terbaik untuk dunia dan akhirat kamu.

sumber :TUMBLR

i : sabarlah lily, takpe, lama-lama kau akan dapat melupakan dia. Banyak berdoa ya.
u : aku cuba untuk sabar. sedang mencuba. 

Realitinya: kata- kata 'i' adalah hanya sekadar penyedap hati buat sahabatnya. Tipulah kalau 'i' dapat melupai. Tipu. Penipu. 'i' seorang penipu. Sahabat, selalulah berdoa kepadaaNya. Berdoalah sahabat selagi termampu :)

Ya Allah, berikan aku kekuatan untuk memadam namanya dari hatiku.
 Alihkan pandanganku daripada memandang seraut wajah jernih itu.
 Jangan biarkan suaranya menjadi asbab untuk aku tidak khusyuk dalam ibadatku. 
Jangan Kau biarkan bayangannya memenuhi segenap ruang mindaku. 
Hatiku sudah tidak sanggup menanggung perasaan ini.
sumber: TUMBLR

nota : Buat sahabat (D_D)
Matane :)



No comments:

Post a Comment